FİNAL ÖDEVİ-Duyu organlarından dilin işlevi

ETKİNLİK BAŞLIĞI
                Duyu organlarından dilin işlevi

ETKİNLİK TANIMI
Öncelikle etkinliğin kısaca  tanımı yapılır.
Bu etkinlikte duyu organlarımızdan olan dilin işlevini detaylarıyla yönerge vererek nasıl anlanacağını anlatmaktadır. Bu süreçlerde öğrencilerin yönergeleri sırasıyla anlamaları ve yapmalarını sağlayacağız.Öğrenciler düzen duygusu, konstransyon, koordinasyon ve bağımsızlık duygusu gibi birçok bilişsel, duygusal ve psikomotor süreçleri deneyimleyecek.

MATERYALLER
Daha sonra etkinlikte kullanılacak materyaller listelenir.
kakaolu süt
vişne suyu
elma suyu
kulak çöpü
tuzlu su
tatlı su
ekşi su
dil  bölge haritası

YAŞ
Etkinliğin uygunabileceği yaş aralığı belirlenir.
4-5 +

TAHMİNİ SÜRE
                15 dk

SUNUM
Etkinlik sürecinde izlenecek adımlar esnek olarak belirlenir. Bu katı bir planlama süreci olmamalıdır.
·         Çocuğu sunuma davet edin. gerekli malzemeleri masa üzerine alın.(kakaolu süt,
vişne suyu,elma suyu,kulak çöpü,tuzlu su,tatlı su,ekşi su,dil  bölge haritası )

     Çocuğa, “bunlarla neler yapacağız”. sorusu sorulur çeşitli yanıtlar alındıktan sonra deney süreci başlar. Öncelikle bardaklara konulmuş kakaolu süt, vişne suyu ve elma suyu her çocuğa birer tane olucak şekilde masa üstüne konulur. Daha sonra herkese birer kulak çöpü verilir ve burunlarını elleri yardımıyla kapatıp sırayla kulak çöpü yardımıyla içeceklerin tadına bakmaları istenir.

Çocuklara tat alıp almadıkları sorusu sorulur. tat alamadıklarını söyleyen çocuklara burnumuzu kapattığımız için tat alamadığımız açıklanır. Daha sonra içinde tatlı,tuzlu ve ekşi sular olan bardaklar çocukların önlerine konulur. bu sefer öğretmen yardımı ile kulak çöpünün batırıldığı suyun dil haritası üzerinden gösterilerek ( dil haritasında tuzlu dilin uç bölgesi oraya kulak çöpü yardımı ile tuzlu su değdirilir) dilin belirli noktalarına değdirilir. çocuklardan tatlarını aldıkları noktaları söylemeleri istenir. 

KELİME DAĞARCIĞI
Öğrencinin kazanması hedeflenen kelime dağarcığı belirlenir.
Duyu organları, dil, acı, tatlı, ekşi, tuzlu tatlar,

İLGİ NOKTALARI
Öğrencinin ilgisinin olabileceği yani dikkat toplama noktaları belirlenir. Tatları algılama aşaması.

HATA KONTROLÜ
Öğrencinin hata yapabileceği ve öğretmenin süreçte gözlemlemesi gereken noktalar belirlenir.
tat noktalarını karıştırmak.

FARKLI GÖZLEMLER ve UZANTILAR
Öğrencinin bilgisini farklı ortam ya da değişkenlere transfer edebilmesi için farklı gözlem ve deneyimler tespit edilir.
Öğrencinin bu etkinliğin bilgisini kullanarak devamınde yapabileceği uygulama etkinlikliği tespit belirlenir.
Çocukların sınıf arkadaşlarının dilide sırayla denemeleri sağlanabilir.

ÖĞRENCİLERLE SORGULAMA VE DİYALOG İÇİN OLANAKLAR
Öğrenciye uygulama süreci içinde sorgulaması ve deneyimi ile ilgili kelime dağarcığını kullanması için fırsatlar yaratılır.

SİZCE NE SORULARI SORABİLİRİZ?

  1. dilin bölgelerini dil haritasında kim göstere bilir?
  2. neden tuzlu bölge dilin ucundadır?
  3. çilekli sütten neden acı tat almayız?
  4. burnumuzu kapatınca neden tat alamadık?

DOKÜMANTASYON / BİLİM İÇİN FİKİRLER DEFTERİ
Öğrenciler ile beraber süreçte yaşanan deneyimler ve gözlemler bir deftere kayıt edilir.
deney yapım  sırası öğrencilerce not edilir.

SÜREÇLERİN TESPİTİ
Öğrencilerin deneyimlemesi hedeflenen süreçler tespit edilir.

Genel Süreçler: çocukların nereye değdirme ne kadar değdirme gibi konuları düşünmesi matematik becerilerini  buda bilişsel anlamda gelişimlerini sağlar.
Matematik Süreçleri:dilin hangi bölgesine ne değdirilmeli, nasıl değdirmeli bunlar matematiksel anlamda gelişmesini sağlar.

NOTLAR
Etkinlikte önemli olabilecek diğer konular ve etkinliğin uygulanabilmesi için gerekli bilgi ve beceri destekleyecek ek kaynaklar listelenir.
Bu etkinliği öğretmenin bilmesini ve hedeflenen kelime dağarcığını kullanarak öğrencileri ile beraber deneyimlemesini gerektirmektedir.

GÖRSELLER
Etkinlik ile ilgili görseller bu süreci deneyimlemek isteyen öğretmene yardımcı olacaktır.

aşağıdaki adresten videoya ulaşabilrsiniz





Okul öncesi öğretmenliği 4.Sınıf /Normal öğretim
Rüveyda BEZİRCİ


04150019054

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

ÇORBA İÇELİM Mİ?

Final Ödevi - Mıknatıslı Oltalar

Final Ödevi _ MADDE ISI ALIŞVERİŞİ