Uzay Gibi..


Merhaba;
Bugün de dâhil olmak üzere yaklaşık 12 hafta boyunca, henüz ilk defa katıldığım “okul öncesinde teknoloji” adlı dersten bana kalanları burada paylaşacağım.
19.02.19 tarihinde işlenen ilk dersin içeriğiyle başlamak istiyorum. Açıkçası dersten önce bu ders ile ilgili ön yargılarım çok da iç açıcı değildi. Farklı bölümdeki bir öğretim üyesinin okul öncesine yönelik ders işlemeyeceğini,  yoğun ve unutulması muhtemel teorik bilgilerle yoğunlaştırılmış bir ders olacağını düşünmüştüm. Derste içerikle ilgili klasik bilgi almaktansa daha çok güncel bir içerik oluşturma çalışması söz konusuydu.  Bu durumun teknolojiyle ilgili herhangi bir bilgi eksikliğimi sınıfta tamamlayabilme fırsatı sunduğunu düşünüyorum.  
Teknolojiye ya bağımlı ya da düşman oluyoruz. İki seçeneğin de sonuçları istenmedik sonuçlar sunuyor bize. Oysa yaşamımızda doğru konumlandırdığımız da ekonomik ilkesinin de desteklediği gibi az zaman da verimliliği yüksek, kaliteli iş ve davranış gerçekleştirmiş oluruz. Aslında kısaca yaşamımızı yüksek oranda kolaylaştırmış oluyoruz. Tabi bu sırada kendimizi teknolojinin yeterliliğine inandırıp bununla yetinmeyen, kendi potansiyelimizi yok saymayan bir bakış açısı kullanmalıyız. Vaktinde bir oda büyüklüğünde tasarlanan bilgisayarları kabul görmeyip geliştiren şimdiyse akıllı telefonlarımızı tasarlayan düşünceler gibi. Şimdiler de var olan eğitim anlayışı ise bireylerin yenilikçi, geliştirici, sosyal yaşamı ileri seviyelere taşıyacak düşüncelerle yetişmesini esas almaktadır. Yani yaşama adapte olmuş, insanlığın yaşamını kolaylaştıracak, bilmeyi isteyen, çözüm üretebilen toplumları hedefliyoruz.
(kaynak)
 Böyle bir eğitim için de “STEM” yaklaşımını örnek alıyoruz. STEM, science(fen), technology(teknoloji), engineering(mühendislik) ve mathematics(matematik) kavramlarının baş harfleriyle temsil edilmektedir. Örneklendirmek gerekirse arkadaşlarımla derste tartıştığımız gibi uzay bilimini ele alabiliriz.
(kaynak)

 Mesela; yaşadığımız evrenle ve evrendeki diğer gezegenlerle ve galaksilerle ilgili duyulan merak, Dünya dışında yaşayan farklı varlıklarının olup olmadığıyla ilgili duyulan merak ve çeşitli yaşamsal sorunlarımıza(tükenen kaynaklar vb.) başka gezegenlerde çözüm bulma arayışı fen bilimini ilgilendiren bir bölüm olduğunu düşünüyorum. Bütün bu soruları cevaplamak için yapılacak keşif araçlarının fikri ve sistemsel tasarımlar ise teknolojiyle oluşturulmakta ve tüm bu fikirlerin ve tasarımların makineleşip, kullanılabilir konuma getirilmesi mühendislikle gerçekleştirilmektedir. Ayrıca bu araçların kullanımının ergonomik ve işlevsel oluşmasını sağlayan gerekli hesaplamalar da matematiğin kullanımıyla gerçekleşmektedir. Tabi ki daha birçok ayrıntı söz konusu fakat bu örneğin kavramla ilgili şematik bir algı oluşturduğunu düşünüyorum.

Bu yaklaşım her bireyin günlük hayatına endeksleyip günlük yaşantısında karşılaşacağı sorunlarda çözüm odaklı ve problem çözme becerisine sahip, soru sorup-araştıran toplumların oluşması hedeflenerek kullanılmaktadır. Ve eğer bir eğitimci iseniz bu konuda yön verip, destek olacağınız bir çok birey var. 
Dersten bana kalanları anlattım. Fakat buraya daha ayrıntılı anlatılan bir videoda bırakıyorum. Bu arada her birey kendi potansiyeliyle tanışıp geleceğe yön verecek adımlar atmalıdır.
Umutlu kalmak dileğiyle...
Beyza Nur Aygül
04150019028
Okul Öncesi Öğretmenliği


Yorumlar

  1. Tespit ettiğin ve üzerine odaklandığın noktalar insanı düşündürmeye sevk ediyor.Ayrıca dersten beklentilerimiz aynı.Hepimiz için verimli bir ders olmasını diliyorum.
    HÜLYA ÇEVİK

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Görüşlerin için teşekkür ederim. Başarılar diliyorum :)

      Sil

Yorum Gönder

Bu blogdaki popüler yayınlar

ÇORBA İÇELİM Mİ?

Final Ödevi - Mıknatıslı Oltalar

Final Ödevi _ MADDE ISI ALIŞVERİŞİ