Çikolatalı Ekmek Partisi
ETKİNLİĞİN ADI:
Çikolatalı ekmek
ETKİNLİK TANIMI
Etkinlikte hedef çikolatayı ekmeye sürmek gibi basit bir eylemi adım adım yönerge vererek nasıl yapılacağını anlatmaktadır. Bu süreçlerde öğrencilerin yönergeleri sırasıyla anlamaları ve yapmalarını sağlanmalıdır. bu süreçte öğrenciler düzen duygusu, konsantrasyon, koordinasyon ve bağımsızlık duygusu gibi birçok bilişsel, duygusal ve psikomotor süreçleri deneyimleyecektir.
MATERYALLER
çikolata
bıçak
ekmek
YAŞ
4-5 +
TAHMİNİ SÜRE
15-20 dk
15-20 dk
SUNUM
Etkinlik sürecinde izlenecek adımlar tam olarak belirlenir. Bu katı bir planlama süreci olmamalıdır.
· Çocuk sunuma davet edilir. Gerekli malzemeleri masa üzerine alın.( çikolata,bıçak,ekmek)
· Çocuğa, “bu çikolatayı ekmeğe süreceğim nasıl yapmam gerektiğini söyler misin”.
· Çocuğa ”çikolatanın kapağını açalım.
· ekmek poşetinden bir adet ekmek çıkaralım.
· Çıkarılan ekmeği elimize alalım
· Diğer elimize bıçağı alalım
· Bıçağı çikolataya batırıp ekmeğe sürelim.
KELİMELER DAĞARCIĞI
sürmek, çikolata, ekmek
Etkinlik sürecinde izlenecek adımlar tam olarak belirlenir. Bu katı bir planlama süreci olmamalıdır.
· Çocuk sunuma davet edilir. Gerekli malzemeleri masa üzerine alın.( çikolata,bıçak,ekmek)
· Çocuğa, “bu çikolatayı ekmeğe süreceğim nasıl yapmam gerektiğini söyler misin”.
· Çocuğa ”çikolatanın kapağını açalım.
· ekmek poşetinden bir adet ekmek çıkaralım.
· Çıkarılan ekmeği elimize alalım
· Diğer elimize bıçağı alalım
· Bıçağı çikolataya batırıp ekmeğe sürelim.
KELİMELER DAĞARCIĞI
sürmek, çikolata, ekmek
İLGİ NOKTALARI
Öğrencinin ilgisinin olabileceği yani dikkat toplama noktaları belirlenir.
ekmeğe sürmek
Öğrencinin ilgisinin olabileceği yani dikkat toplama noktaları belirlenir.
ekmeğe sürmek
HATA KONTROLÜ
Öğrencinin hata yapabileceği ve öğretmenin süreçte gözlemlemesi gereken noktalar belirlenir.
çikolatayı ellerine bulaştırmak
Öğrencinin hata yapabileceği ve öğretmenin süreçte gözlemlemesi gereken noktalar belirlenir.
çikolatayı ellerine bulaştırmak
FARKLI GÖZLEMLER ve UZANTILAR
Öğrencinin bilgisini farklı ortam ya da değişkenlere transfer edebilmesi için farklı gözlem ve deneyimler tespit edilir.
Öğrencinin bu etkinliğin bilgisini kullanarak devamında yapabileceği uygulama etkinliği tespit belirlenir.
Çocukları sınıfta bulunan parçalardan kendi ekmeğini yapmalarına teşvik edilir.
Öğrencinin bilgisini farklı ortam ya da değişkenlere transfer edebilmesi için farklı gözlem ve deneyimler tespit edilir.
Öğrencinin bu etkinliğin bilgisini kullanarak devamında yapabileceği uygulama etkinliği tespit belirlenir.
Çocukları sınıfta bulunan parçalardan kendi ekmeğini yapmalarına teşvik edilir.
ÖĞRENCİLERLE SORGULAMA VE DİYALOG İÇİN OLANAKLAR
Öğrenciye uygulama süreci içinde sorgulaması ve deneyimi ile ilgili kelime dağarcığını kullanması için fırsatlar yaratılır.
Öğrenciye uygulama süreci içinde sorgulaması ve deneyimi ile ilgili kelime dağarcığını kullanması için fırsatlar yaratılır.
SİZCE NE SORULARI SORABİLİRİZ?
bıçak dışında ne kullanabiliriz?
bıçak dışında ne kullanabiliriz?
oluş sırası tersten olsa neler olurdu?
çikolatayı açmadan sürmemiz mümkün mü?
DOKÜMANTASYON / BİLİM İÇİN FİKİRLER DEFTERİ
Öğrenciler ile beraber süreçte yaşanan deneyimler ve gözlemler bir deftere kayıt edilir.
çikolatayı ekmeğe sürme sırası öğrencilerce not edilir.
SÜREÇLERİN TESPİTİ
Öğrencilerin deneyimlemesi hedeflenen süreçler tespit edilir.
Genel Süreçler: çocukların ne kadar sürme nereye sürme gibi konuları düşünmesi matematik becerilerini buda buda bilşsel anlamda gelişimlerini sağlar.
Matematik Süreçleri:ne kadar bir ekmeğe ne kadar çikolata sürmeli, nereye sürmeli nasıl sürmeli bunlar matematiksel anlamda gelişmesini sağlar.
çikolatayı açmadan sürmemiz mümkün mü?
DOKÜMANTASYON / BİLİM İÇİN FİKİRLER DEFTERİ
Öğrenciler ile beraber süreçte yaşanan deneyimler ve gözlemler bir deftere kayıt edilir.
çikolatayı ekmeğe sürme sırası öğrencilerce not edilir.
SÜREÇLERİN TESPİTİ
Öğrencilerin deneyimlemesi hedeflenen süreçler tespit edilir.
Genel Süreçler: çocukların ne kadar sürme nereye sürme gibi konuları düşünmesi matematik becerilerini buda buda bilşsel anlamda gelişimlerini sağlar.
Matematik Süreçleri:ne kadar bir ekmeğe ne kadar çikolata sürmeli, nereye sürmeli nasıl sürmeli bunlar matematiksel anlamda gelişmesini sağlar.
NOTLAR
Etkinlikte önemli olabilecek diğer konular ve etkinliğin uygulanabilmesi için gerekli bilgi ve beceri destekleyecek ek kaynaklar listelenir.
Bu etkinliği öğretmenin bilmesini ve hedeflenen kelime dağarcığını kullanarak öğrencileri ile beraber deneyimlemesini gerektirmektedir.
Etkinlikte önemli olabilecek diğer konular ve etkinliğin uygulanabilmesi için gerekli bilgi ve beceri destekleyecek ek kaynaklar listelenir.
Bu etkinliği öğretmenin bilmesini ve hedeflenen kelime dağarcığını kullanarak öğrencileri ile beraber deneyimlemesini gerektirmektedir.
GÖRSELLER
Etkinlik ile ilgili görseller bu süreci deneyimlemek isteyen öğretmene yardımcı olacaktır.
Etkinlik ile ilgili görseller bu süreci deneyimlemek isteyen öğretmene yardımcı olacaktır.
Beyza Nur Aygül
04150019028
Yorumlar
Yorum Gönder