STEM Gözlem Raporu
Bitki Yetiştirme Deneyi
Öğretmenler giriş kısmında bitki yetiştirmek için gerekli malzemelerin neler olabileceğini çocuklara sordu.
Çocuklardan su, toprak, hava, solucan gibi yanıtlar geldi.
Çocuklara ellerindeki materyallerle ne yapacağını tahmin etmelerini istedi.
Elindeki tohumları göstererek daha önce görüp görmediklerini sordu. (fasulye)
Tohumlar çocuklara verilerek incelemeleri istendi.
Öğretmenler giriş kısmında bitki yetiştirmek için gerekli malzemelerin neler olabileceğini çocuklara sordu.
Çocuklardan su, toprak, hava, solucan gibi yanıtlar geldi.
Çocuklara ellerindeki materyallerle ne yapacağını tahmin etmelerini istedi.
Elindeki tohumları göstererek daha önce görüp görmediklerini sordu. (fasulye)
Tohumlar çocuklara verilerek incelemeleri istendi.
Tohumların neye benzediği ve ne yapılabileceği soruldu.
Gösterilen tohumların canlı mı yoksa cansız mı olduğu sordu.
Su dökülünce canlanabileceği yanıtını verdiler.
Gösterilen tohumların canlı mı yoksa cansız mı olduğu sordu.
Su dökülünce canlanabileceği yanıtını verdiler.
Bu cevabın üzerine tohumlar suyun içine bırakıldı.
Yenilip yenilmeyeceği soruldu.
Çocuklardan pişirilince yenilir yanıtı alındı.
Çocuklardan gelen cevaplardan sonra tohumun toprağa ekilip, sulanıp, güneş alan havadar bir yere konulunca canlanacağını, onların da bu süreçte tohumun büyüme aşamalarını ve tohumdaki değişimleri izleyeceklerini söylediler.
Birer çiftçi olup kendi fasulyelerimizi yetiştirelim mi?' diyerek çocuklarla fasulye çimlendirme deneyine başlandı.
Daha sonra her iki çocuğa birer adet kilitli poşet verildi.
Kilitli poşete bir miktar toprak yerleştirilmesi istendi ve yatay şekil verildi.
Yenilip yenilmeyeceği soruldu.
Çocuklardan pişirilince yenilir yanıtı alındı.
Çocuklardan gelen cevaplardan sonra tohumun toprağa ekilip, sulanıp, güneş alan havadar bir yere konulunca canlanacağını, onların da bu süreçte tohumun büyüme aşamalarını ve tohumdaki değişimleri izleyeceklerini söylediler.
Birer çiftçi olup kendi fasulyelerimizi yetiştirelim mi?' diyerek çocuklarla fasulye çimlendirme deneyine başlandı.
Daha sonra her iki çocuğa birer adet kilitli poşet verildi.
Kilitli poşete bir miktar toprak yerleştirilmesi istendi ve yatay şekil verildi.
Dağıtılan toprağı çay sanan çocuklar vardı.
İlk önce tohum mu konulur yoksa hava mı tartışması yapıldı.
Toprağın arasına birkaç adet fasulye tohumu dışarıdan görülecek şekilde konuldu.
Öğretmenler rehberliğinde toprağı ıslatmak için içerisine su konuldu.
İlk suyun "can suyu" olduğu üzerinde duruldu.
Kilitli poşetlerin ağzından hava koymak için üfleyen çocuklar oldu.
Güneş görebilmesi için bant yardımıyla cama asıldı.
Birkaç tane tohum güneş almayan yere yapıştırıldı.
Birkaç tanesinin ise ağzını kapattılar.
Çocuklara tohumlardan neler çıkabileceği soruldu.
Çocuklardan bazıları domates çıkacağını söyledi.
Daha sonra çocuklara tohumlarının büyüdüğünde nasıl olacağını hayal ederek resmini çizmeleri istendi.
Resim kağıtlarının altına toprak şekline getirilmiş kahverengi karton ve bir adet fasulye yapıştırılmıştı.
Tohumdan araba, bulut, yağmur, güneş çıktığını söyleyerek bunları çizen çocuklar vardı.
Bazı çocuklar ise uzay mekiği çizmişlerdi
Öğretmenler çocuklardan resimleri hakkında bilgi alıp altlarına yazdılar.
Öğretmenler tohumların vitamini nasıl aldığını çocuklara sordu.
Başka nasıl tohumlar olabileceği üzerine duruldu.
Çekirdeğin tohum olabileceği söylendi.
Bir çocuk toprak olmazsa çayın demini kullanabileceğini söyledi.
İlk önce tohum mu konulur yoksa hava mı tartışması yapıldı.
Toprağın arasına birkaç adet fasulye tohumu dışarıdan görülecek şekilde konuldu.
Öğretmenler rehberliğinde toprağı ıslatmak için içerisine su konuldu.
İlk suyun "can suyu" olduğu üzerinde duruldu.
Kilitli poşetlerin ağzından hava koymak için üfleyen çocuklar oldu.
Güneş görebilmesi için bant yardımıyla cama asıldı.
Birkaç tane tohum güneş almayan yere yapıştırıldı.
Birkaç tanesinin ise ağzını kapattılar.
Çocuklara tohumlardan neler çıkabileceği soruldu.
Çocuklardan bazıları domates çıkacağını söyledi.
Daha sonra çocuklara tohumlarının büyüdüğünde nasıl olacağını hayal ederek resmini çizmeleri istendi.
Resim kağıtlarının altına toprak şekline getirilmiş kahverengi karton ve bir adet fasulye yapıştırılmıştı.
Tohumdan araba, bulut, yağmur, güneş çıktığını söyleyerek bunları çizen çocuklar vardı.
Bazı çocuklar ise uzay mekiği çizmişlerdi
Öğretmenler çocuklardan resimleri hakkında bilgi alıp altlarına yazdılar.
Öğretmenler tohumların vitamini nasıl aldığını çocuklara sordu.
Başka nasıl tohumlar olabileceği üzerine duruldu.
Çekirdeğin tohum olabileceği söylendi.
Bir çocuk toprak olmazsa çayın demini kullanabileceğini söyledi.
Kış mevsiminde tohumun büyüyüp büyüyemeyeceğini sorar.
Yağmur yağdığı için büyür cevapları alındı.
Öğretmenler güneş olmazsa tohumları nasıl yetiştirebileceklerini sorar.
Bir çocuk çöle götürebileceğini söyler.
Başka bir çocuk kağıttan çizebileceğini ve güneşi bu şekilde yapabileceğini söyler.
STEM etkinliğinin sunum şekli böylelikle son bulmuş oldu.
Başka bir çocuk kağıttan çizebileceğini ve güneşi bu şekilde yapabileceğini söyler.
STEM etkinliğinin sunum şekli böylelikle son bulmuş oldu.
Beyza Nur Aygül
04150019028
Yorumlar
Yorum Gönder