GÖZLEM
Öğretmen Adı:Duygu Gonca Ergin
öğretmen okula gittiğimde STEM yaklaşımını kullanarak çocuklara böcekleri anlatacağını ve bu böceklerin özelliklerini kullanarak çocuklardan bir araç tasarlamalarını isteyeceğini özetledi. etkinliğe başlarken çocuklara '' Hiç böcek gördünüz mü?, bunlar nelerdi?, kaç bacakları vardı?,antenleri var mıydı?'' gibi sorular sorarak çocukların dikkatini konu üzerinde topladı. Daha sonra çocuklardan gelen cevaplar doğrultusunda sorular sormaya devam etti'' Demek karınca gördün peki karınca ne yapıyordu?, nasıl yiyecek taşıyordu?, ağzı nasıldı? vb.'' Sorular ve verilen cevaplar doğrultusunda çocuklar böceklerin özelliklerine ve aralarındaki farklara ulaşmış beraberinde öğrenmiş oldular.
Öğretmen çocuklara extra başka böceklerden bahsederek bu böceklerin olduğu çizgi filmleri açıp fotoğraflarını gösterdi. Bunun yanı sıra çocukların her birinin eline birbirinden farkı olacak böcek maketleri(Akrep,karınca,gübre böceği,sinek,örümcek, sinek, vb.) verip incelemelerini ve ne gibi farklılıkları ve benzerlikleri olup olmadığını sordu. Çocuklar'' Bu çekirgenin karınca gibi anteni var, kelebeğin kanatları yusufçuk böceğinden daha büyük...'' gibi ifadeler kullandılar.öğretmen daha sonra çocuklara '' taşıt ne demek ? araçlar ne işe yarar?, iş makineleri gördünüz mü?, neye benziyorlardı ?'' gibi sorular sorarak çocuklara araçlar hakkında bilgiler verdi.
Öğretmen çocuklara akıllı tahtadan bir çok hayvana, böceğe ve bitkiye bakılarak yapılan araçlardan bahsedip bunlar hakkında resimler gösterdi. resimlerde hızlı trenin balıkçıl kuşundan yaralanarak yapıldığı, örümceğin yapısının robot teknolojisinde kullanıldığını ve kar ayakkabıların tavşanlardan etkilenerek üretildiğini söyledi. Sonra çocukların hepsine yönelerek '' siz bir araç yapacak olsanız böceklerin hangi özelliklerinden yararlanırdınız? bu soru esnasında çocuklara üzerinde böcek resmi olan büyük kısmı boş olan bir A4 verildi. Verilen bu A4 lere bu sorunun cevabını çizmelerini istedi.
Çocuklar yaşlarına göre gayet başarılı sonuçlar gösterdiler. Araçlarının amaçlarını belirleyen çocuklar çoğunluktaydı. Daha sonra çocuklara verilen çeşitli maddeleri ile çocuklardan araçlarını inşa etmeleri istendi. Yapacakları yapının özellik krıteri ise şunlardı:
- Hareket edecek
- bazı eşyaları kaldırıp indirecek
- bir böceğin bir en az özelliğine sahip olacaktır.
Rüveyda Bezirci
0415009054
Yorumlar
Yorum Gönder