STEM ETKİNLİK GÖZLEMİ


STEM ETKİNLİK GÖZLEMİ
  • Öğretmenler giriş kısmında çiçek yetiştirmek için gerekli malzemelerin neler olabileceğini çocuklara sordu.
  • Çocuklardan su, toprak, hava, solucan gibi yanıtlar geldi.
  • Çocuklara ellerindeki materyallerle ne yapacağını tahmin etmelerini istedi. 
  • Elindeki tohumları göstererek daha önce görüp görmediklerini sordu. 
  • Tohumlar çocuklara verilerek incelemeleri istendi. 
  • Gösterilen tohumların canlı mı yoksa cansız mı olduğu sordu.
  • Su dökülünce canlanabileceği yanıtını verdiler. 
  • Yenilip yenilmeyeceği soruldu.
  • Çocuklardan pişirilince yenilir yanıtı alındı.
  • Çocuklardan gelen cevaplardan sonra tohumun toprağa ekilip, sulanıp, güneş alan havadar bir yere konulunca canlanacağını, onların da bu süreçte tohumun büyüme aşamalarını ve tohumdaki değişimleri izleyeceklerini söylediler. 
  • Birer çiftçi olup kendi fasulyelerimizi yetiştirelim mi?' diyerek çocuklarla fasulye çimlendirme deneyine başlandı. 
  • Daha sonra her iki çocuğa birer adet kilitli poşet verildi.
  • Kilitli poşete bir miktar toprak yerleştirilmesi istendi. 
  • Dağıtılan toprağı kül sanan çocuklar vardı.
  • İlk önce tohum mu konulur yoksa hava mı tartışması yapıldı.
  • Toprağın arasına birkaç adet fasulye tohumu dışarıdan görülecek şekilde konuldu. 
  • Öğretmenler rehberliğinde toprağı ıslatmak için içerisine su konuldu. 
  • İlk suyun can suyu olduğu üzerinde duruldu.
  • Kilitli poşetlerin ağzından hava koymaya çalışan çocuklar oldu.
  • Güneş görebilmesi için bant yardımıyla cama asıldı. 
  • Birkaç tane tohum güneş almayan yere yapıştırıldı.
  • Birkaç tanesinin ise ağzını kapattılar.
  • Çocuklara tohumlardan neler çıkabileceği soruldu.
  • Çocuklardan bazıları domates çıkacağını söyledi.
  • Daha sonra çocuklara tohumlarının büyüdüğünde nasıl olacağını hayal ederek resmini çizmeleri istendi. 
  • Resim kağıtlarının altına toprak şekline getirilmiş kahverengi karton ve bir adet fasulye yapıştırılmıştı.
  • Tohumdan araba, bulut, yağmur, güneş çıktığını söyleyerek bunları çizen çocuklar vardı.
  • Bazı çocuklar ise uzay mekiği çizmişlerdi
  • Öğretmenler çocuklardan resimleri hakkında bilgi alıp altlarına yazdılar.
  • Öğretmenler tohumların vitamini nasıl aldığını çocuklara sordu.
  • Başka nasıl tohumlar olabileceği üzerine duruldu.
  • Çekirdeğin tohum olabileceği söylendi.
  • Bir çocuk toprak olmazsa çayın demini kullanabileceğini söyledi.
  • Öğretmenler güneş olmazsa tohumları nasıl yetiştirebileceklerini sorar.
  • Bir çocuk çöle götürebileceğini söyler.
  • Başka bir çocuk kağıttan çizebileceğini ve güneşi bu şekilde yapabileceğini söyler.
  • STEM etkinliğinin sunum şekli böylelikle son bulmuş oldu.

F. Nur KIZILBUGA
04150019036-N/A
Okul Öncesi Öğretmenliği

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

ÇORBA İÇELİM Mİ?

Final Ödevi - Mıknatıslı Oltalar

Final Ödevi _ MADDE ISI ALIŞVERİŞİ