STEM ETKİNLİK GÖZLEMİ
STEM ETKİNLİK GÖZLEMİ
- Öğretmenler giriş kısmında çiçek yetiştirmek için gerekli malzemelerin neler olabileceğini çocuklara sordu.
- Çocuklardan su, toprak, hava, solucan gibi yanıtlar geldi.
- Çocuklara ellerindeki materyallerle ne yapacağını tahmin etmelerini istedi.
- Elindeki tohumları göstererek daha önce görüp görmediklerini sordu.
- Tohumlar çocuklara verilerek incelemeleri istendi.
- Gösterilen tohumların canlı mı yoksa cansız mı olduğu sordu.
- Su dökülünce canlanabileceği yanıtını verdiler.
- Yenilip yenilmeyeceği soruldu.
- Çocuklardan pişirilince yenilir yanıtı alındı.
- Çocuklardan gelen cevaplardan sonra tohumun toprağa ekilip, sulanıp, güneş alan havadar bir yere konulunca canlanacağını, onların da bu süreçte tohumun büyüme aşamalarını ve tohumdaki değişimleri izleyeceklerini söylediler.
- Birer çiftçi olup kendi fasulyelerimizi yetiştirelim mi?' diyerek çocuklarla fasulye çimlendirme deneyine başlandı.
- Daha sonra her iki çocuğa birer adet kilitli poşet verildi.
- Kilitli poşete bir miktar toprak yerleştirilmesi istendi.
- Dağıtılan toprağı kül sanan çocuklar vardı.
- İlk önce tohum mu konulur yoksa hava mı tartışması yapıldı.
- Toprağın arasına birkaç adet fasulye tohumu dışarıdan görülecek şekilde konuldu.
- Öğretmenler rehberliğinde toprağı ıslatmak için içerisine su konuldu.
- İlk suyun can suyu olduğu üzerinde duruldu.
- Kilitli poşetlerin ağzından hava koymaya çalışan çocuklar oldu.
- Güneş görebilmesi için bant yardımıyla cama asıldı.
- Birkaç tane tohum güneş almayan yere yapıştırıldı.
- Birkaç tanesinin ise ağzını kapattılar.
- Çocuklara tohumlardan neler çıkabileceği soruldu.
- Çocuklardan bazıları domates çıkacağını söyledi.
- Daha sonra çocuklara tohumlarının büyüdüğünde nasıl olacağını hayal ederek resmini çizmeleri istendi.
- Resim kağıtlarının altına toprak şekline getirilmiş kahverengi karton ve bir adet fasulye yapıştırılmıştı.
- Tohumdan araba, bulut, yağmur, güneş çıktığını söyleyerek bunları çizen çocuklar vardı.
- Bazı çocuklar ise uzay mekiği çizmişlerdi
- Öğretmenler çocuklardan resimleri hakkında bilgi alıp altlarına yazdılar.
- Öğretmenler tohumların vitamini nasıl aldığını çocuklara sordu.
- Başka nasıl tohumlar olabileceği üzerine duruldu.
- Çekirdeğin tohum olabileceği söylendi.
- Bir çocuk toprak olmazsa çayın demini kullanabileceğini söyledi.
- Öğretmenler güneş olmazsa tohumları nasıl yetiştirebileceklerini sorar.
- Bir çocuk çöle götürebileceğini söyler.
- Başka bir çocuk kağıttan çizebileceğini ve güneşi bu şekilde yapabileceğini söyler.
- STEM etkinliğinin sunum şekli böylelikle son bulmuş oldu.
F. Nur KIZILBUGA
04150019036-N/A
Okul Öncesi Öğretmenliği
Yorumlar
Yorum Gönder