DEĞERLENDİRME
TORNAVİDADAN MIKNATIS YAPMAK
OKUL ADI:..........
ÖĞRETMEN ADI:..........
TARİH:..........
YAŞ: 60 AY
KAZANIM VE GÖSTERGELER
BİLİŞSEL GELİŞİM
Kazanım 2:Nesne/durum/olayla ilgili tahminde bulunur.
Göstergeleri:
İpuçlarını birleştirerek tahminini söyler.
Gerçek durumu inceler.
Tahmini ile gerçek durumu karşılaştırır.
Kazanım 5: Nesne ya da varlıkları gözlemler.
Göstergeleri:
Nesne/varlığın yapıldığı malzemeyi söyler.
Kazanım 15: Parça-bütün ilişkisini kavrar.
Göstergeleri:
Bir bütünün parçalarını söyler.
DİL GELİŞİMİ
Kazanım 10: Görsel materyalleri okur.
Göstergeleri:
Görsel materyalleri inceler.
Görsel materyalleri açıklar.
Görsel materyallerle ilgili sorular sorar.
Görsel materyallerle ilgili sorulara cevap verir.
MATERYALLER
- Pil
- tornavida
- yapıştırıcı bant
- kablo
- demir çiviler
ÖĞRENME SÜRECİ
- Öğretmen:Çocuklar vidalar yere döküldü nasıl toplayacağımı bilmiyorum, diyerek öğrencilerin dikkatini çeker.
- Çocukların fikirlerini arkadaşları ile paylaşmasına fırsat verilir.
- Öğretmen malzemeleri çocukların önüne dizer ve bu malzemeleri incelemelerine rehberlik eder.
- Öğretmen çocuklara bu malzemelerle neler yapılabileceğini sorar.
- Çocukların cevapları doğrultusunda tartışma ortamı oluşturulur.
- Daha sonra deney yapımı için çocuklar masa başına toplanır.
- Kablo tornavidaya sarılır ve iki ucu pile bant yardımıyla +ve- kutuplarına yapıştırılır.
- Daha sonra yere dökülen vidalar yapılan bu mıknatısla çekilip çekilmediği denenir.
- Çocuklara deney sonucunun nasıl olduğu, yaptığımız düzeneğin neden çivileri çektiği ve deneyin neye benzediği sorulur.
- Çocukların düşüncelerini arkadaşlarıyla paylaşmalarına fırsat verilir.
DEĞERLENDİRME
Çocuklar fotoğraf yolu ile değerlendirme yöntemi ile deney boyunca ayrı ayrı fotoğraflanarak etkinlik sonunda değerlendirme dosyalarına koyulur. bu fotoğraflar sayesinde çocukların deney sırasında ki duygu ve düşüncelerine direk ulaşılabilir.
diğer değerlendirme olan çizim yöntemi ise deney sonrası çocukların deney hakkında akıllarında kalanları çizmeleri istenir. Böylelikle çocukları en çok etkileyen noktaları gözlemlemiş oluruz.
Son olarak dökümantasyon yöntemi ile çekilen fotoğraflar ve çocukların çizimleri birleştirilip bir pano haline getirilip aileler okula davet edilerek bu panoyı görmeleri sağlanır . böylece çocuklar hem etkinlik esnasında hem değerlendirme esnasında kendini yeterli görücektir.
RÜVEYDA BEZİRCİ
04150019054
NORMAL/A
Yorumlar
Yorum Gönder