Nutellayı ekmeğe sürelim


ETKİNLİK BAŞLIĞI
                Nutella ekmek
ETKİNLİK TANIMI
Öncelikle etkinliğin kısaca ile tanımı yapılır.
Bu etkinlikte  nutellayı ekmeye sürmek gibi basit bir kavramı detaylarıyla yönerge vererek nasıl yapılacağını anlatmaktadır. Bu süreçlerde öğrencilerin yönergeleri sırasıyla anlamaları ve yapmalarını sağlayacağız.Öğrenciler düzen duygusu, konstransyon, koordinasyon ve bağımsızlık duygusu gibi birçok bilişsel, duygusal ve psikomotor süreçleri deneyimleyecek.
MATERYALLER
Daha sonra etkinlikte kullanılacak materyaller listelenir.
nutella
bıçak
ekmek

YAŞ
Etkinliğin uygunabileceği yaş aralığı belirlenir.
4-5 +
TAHMİNİ SÜRE
                15 dk
SUNUM
Etkinlik sürecinde izlenecek adımlar esnek olarak belirlenir. Bu katı bir planlama süreci olmamalıdır.
·         Çocuğu sunuma davet edin. gerekli malzemeleri masa üzerine alın.( nutella,bıçak,ekmek)
·         Çocuğa, “bu nutellayı ekmeğe süreceğim nasıl yapmam gerektiğini söyler misin”.
·         Çocuğa ”nutellanın kapağını açalım.
·         ekmek poşetinden bir adet ekmek çıkaralım.
·        Çıkarılan ekmeği elimze alalım
·         Diğer elimize bıçağı alalım
·         Bıçağı nutellaya batırıp ekmeğe sürelim.

KELİME DAĞARCIĞI
Öğrencinin kazanması hedeflenen kelime dağarcığı belirlenir.
sürmek,nutella, ekmek
İLGİ NOKTALARI
Öğrencinin ilgisinin olabileceği yani dikkat toplama noktaları belirlenir.
ekmeğe sürmek
HATA KONTROLÜ
Öğrencinin hata yapabileceği ve öğretmenin süreçte gözlemlemesi gereken noktalar belirlenir.
nutellayı ellerine bulaştırmak
FARKLI GÖZLEMLER ve UZANTILAR
Öğrencinin bilgisini farklı ortam ya da değişkenlere transfer edebilmesi çin farklı gözlem ve deneyimler tespit edilir.
Öğrencinin bu etkinliğin bilgisini kullanarak devamınde yapabileceği uygulama etkinlikliği tespit belirlenir.
Çocukları sınıfta bulunan parçalardan kendi ekmeğini yapmalarına teşvik edin.
ÖĞRENCİLERLE SORGULAMA VE DİYALOG İÇİN OLANAKLAR
Öğrenciye uygulama süreci içinde sorgulaması ve deneyimi ile ilgili kelime dağarcığını kullanması için fırsatlar yaratılır.
SİZCE NE SORULARI SORABİLİRİZ?
oluş sırası tersten olsa neler olurdu?
nutellayı açmadan sürmemiz mümkün mü?
bıçak dışında ne kullanabiliriz?

DOKÜMANTASYON / BİLİM İÇİN FİKİRLER DEFTERİ
Öğrenciler ile beraber süreçte yaşanan deneyimler ve gözlemler bir deftere kayıt edilir.
nutellayı ekmeğe sürme sırası öğrencilerce not edilir.

SÜREÇLERİN TESPİTİ
Öğrencilerin deneyimlemesi hedeflenen süreçler tespit edilir.

Genel Süreçler: çocukların ne kadar sürme nereye sürme gibi konuları düşünmesi matematik becerilerini buda buda bilşsel anlamda gelişimlerini sağlar.
Matematik Süreçleri:ne kadar bir ekmeğe ne kadar nutella sürmeli, nereye sürmeli nasıl sürmeli bunlar matematiksel anlamda gelişmesini sağlar.
NOTLAR
Etkinlikte önemli olabilecek diğer konular ve etkinliğin uygulanabilmesi için gerekli bilgi ve beceri destekleyecek ek kaynaklar listelenir.
Bu etkinliği öğretmenin bilmesini ve hedeflenen kelime dağarcığını kullanarak öğrencileri ile beraber deneyimlemesini gerektirmektedir.
GÖRSELLER
Etkinlik ile ilgili görseller bu süreci deneyimlemek isteyen öğretmene yardımcı olacaktır.



Rüveyda BEZİRCİ
04150019054


Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

ÇORBA İÇELİM Mİ?

Final Ödevi - Mıknatıslı Oltalar

Final Ödevi _ MADDE ISI ALIŞVERİŞİ