Renklerin Dansı

Renklerin Dansı

Bilim Deneyindeki Malzemeler
  • kabartma tozu (1 su bardağı)
  • gıda boyası
  • sirke
  • küçük plastik bardaklar
  • sirke için sıkmak şişe
  • reaksiyon içeren kap

Öğretmenin görevleri:

  • 6 adet plastik bardak kullanılır
  • Bardaklar bir tepsiye yerleştirilir.
  • Bardaklara 1 çorba kaşığı kabartma tozu konulur
  • Kabın ortasına 4 damla gıda boyası eklenir.
  • Gıda boyasının üstüne 2 çorba kaşığı kabartma tozu konulur.
  • Karıştırma işlemi gerçekleştirilir.
  • İnce uçlu bir şişeye sirke doldurulur.

Çocukların yapacağı aşamalar:

  • Çocukların sirkeyi kabartma tozuna damlatması sağlanır.
  • Böylece tepkime başlar.
  • Renkler tahmin edilir.
  • Sonra bir rengin diğerlerinden daha hızlı kabarcıklanması sağlanır.
  • Ayrıca tüm renkleri aynı anda köpürtmeye de çalışılır.
  • Bu, reaksiyonlar için ne kadar sirke gerektiğini tahmin etmek harika bir pratik olacaktır.
  • Daha sonra renkler birbirlerine karışır ve renk cümbüşü oluşur.
Sonuç olarak;   sirkeye tepki veren kabartma tozu eklendikçe, karışımın daha fazla püskürmesine neden olup olmayacağını görmek için çocuklar biraz daha kabartma tozu ekleyebilirler.
KAZANIMLAR:
  • Nesne/durum/olaya dikkatini verir.
  • Nesne/durum/olayla ilgili tahminde bulunur.
  • Nesne ya da varlıkları gözlemler.
  • Neden-sonuç ilişkisi kurar.
  • Dili iletişim amacıyla kullanır.
  • Dinledikleri/izlediklerinin anlamını kavrar.
  • Dinledikleri/izlediklerini çeşitli yollarla ifade eder.
  • Görsel materyalleri okur.
  • Küçük kas kullanımı gerektiren hareketleri yapar.
  • Kendini yaratıcı yollarla ifade eder.
  • Bir olay ya da durumla ilgili olarak başkalarının duygularını açıklar.
  • Bir işi ya da görevi başarmak için kendini güdüler.

Deneyde yararlanılan matematiksel süreçler:
  • Kaç tane bardak kullanılması gerektiğini sayarken ''sayma' süreci,
  • Kabartma tozu ve gıda boyası eklenirken miktarı dolayısıyla 'ölçme' süreci,
  • Bardağın taşmamasının sağlanması için 'yerini tespit etme' süreci,
  • Hangi renklerin karışarak başka hangi rengi oluşturduğunun ifadesi için 'açıklama' süreci kullanılmıştır.
Deneyde yararlanılan fen ve teknoloji süreçleri:
  • Çocukların renklerin oluşumunu merak ederek birbirlerine sorular sormalarında 'etkileşim' süreci,
  • Hangi rengin oluşacağını bilmeyen çocukların deneyimleyerek fark etmelerinde 'keşfetme' süreci
  • Renklerin karışımları sonucu oluşan renkleri yorumlamalarında 'açıklama' süreci,
  • Başka hangi renkler kullanılarak farklı renkleri elde edebilecekleri konusunu sorgulamalarında 'soru sorma' süreci kullanılmıştır.
F. Nur Kızılbuga
04150019036-N/A
Okul Öncesi Öğretmenliği

Yorumlar

  1. Bu yorum yazar tarafından silindi.

    YanıtlaSil
  2. Renklerin dans edişini gördükçe çocuklar da dans edecektir eminim :)
    Sıla ÖZBAY

    YanıtlaSil

Yorum Gönder

Bu blogdaki popüler yayınlar

ÇORBA İÇELİM Mİ?

Final Ödevi - Mıknatıslı Oltalar

Final Ödevi _ MADDE ISI ALIŞVERİŞİ