Renklerin Dansı
Renklerin Dansı
Bilim Deneyindeki Malzemeler
- kabartma tozu (1 su bardağı)
- gıda boyası
- sirke
- küçük plastik bardaklar
- sirke için sıkmak şişe
- reaksiyon içeren kap
Öğretmenin görevleri:
- 6 adet plastik bardak kullanılır
- Bardaklar bir tepsiye yerleştirilir.
- Bardaklara 1 çorba kaşığı kabartma tozu konulur
- Kabın ortasına 4 damla gıda boyası eklenir.
- Gıda boyasının üstüne 2 çorba kaşığı kabartma tozu konulur.
- Karıştırma işlemi gerçekleştirilir.
- İnce uçlu bir şişeye sirke doldurulur.
Çocukların yapacağı aşamalar:
- Çocukların sirkeyi kabartma tozuna damlatması sağlanır.
- Böylece tepkime başlar.
- Renkler tahmin edilir.
- Sonra bir rengin diğerlerinden daha hızlı kabarcıklanması sağlanır.
- Ayrıca tüm renkleri aynı anda köpürtmeye de çalışılır.
- Bu, reaksiyonlar için ne kadar sirke gerektiğini tahmin etmek harika bir pratik olacaktır.
- Daha sonra renkler birbirlerine karışır ve renk cümbüşü oluşur.
Sonuç olarak; sirkeye tepki veren kabartma tozu eklendikçe, karışımın daha fazla püskürmesine neden olup olmayacağını görmek için çocuklar biraz daha kabartma tozu ekleyebilirler.
KAZANIMLAR:
- Nesne/durum/olaya dikkatini verir.
- Nesne/durum/olayla ilgili tahminde bulunur.
- Nesne ya da varlıkları gözlemler.
- Neden-sonuç ilişkisi kurar.
- Dili iletişim amacıyla kullanır.
- Dinledikleri/izlediklerinin anlamını kavrar.
- Dinledikleri/izlediklerini çeşitli yollarla ifade eder.
- Görsel materyalleri okur.
- Küçük kas kullanımı gerektiren hareketleri yapar.
- Kendini yaratıcı yollarla ifade eder.
- Bir olay ya da durumla ilgili olarak başkalarının duygularını açıklar.
- Bir işi ya da görevi başarmak için kendini güdüler.
Deneyde yararlanılan matematiksel süreçler:
- Kaç tane bardak kullanılması gerektiğini sayarken ''sayma' süreci,
- Kabartma tozu ve gıda boyası eklenirken miktarı dolayısıyla 'ölçme' süreci,
- Bardağın taşmamasının sağlanması için 'yerini tespit etme' süreci,
- Hangi renklerin karışarak başka hangi rengi oluşturduğunun ifadesi için 'açıklama' süreci kullanılmıştır.
Deneyde yararlanılan fen ve teknoloji süreçleri:
- Çocukların renklerin oluşumunu merak ederek birbirlerine sorular sormalarında 'etkileşim' süreci,
- Hangi rengin oluşacağını bilmeyen çocukların deneyimleyerek fark etmelerinde 'keşfetme' süreci
- Renklerin karışımları sonucu oluşan renkleri yorumlamalarında 'açıklama' süreci,
- Başka hangi renkler kullanılarak farklı renkleri elde edebilecekleri konusunu sorgulamalarında 'soru sorma' süreci kullanılmıştır.
F. Nur Kızılbuga
04150019036-N/A
Okul Öncesi Öğretmenliği
04150019036-N/A
Okul Öncesi Öğretmenliği
Bu yorum yazar tarafından silindi.
YanıtlaSilRenklerin dans edişini gördükçe çocuklar da dans edecektir eminim :)
YanıtlaSilSıla ÖZBAY