Peki Ama Neden?
PEKİ AMA NEDEN?
STEM yaklaşımı problem çözme basamaklarını da kapsamaktadır. Dolayısıyla problem çözme becerisi, metabilişsel düşünme becerisi, analitik düşünme becerisi, merak, öz güven, başarmaya yönelik inanç ve istek gibi alanlarda da destek sağlar. Ayrıca tüm bunların yanında öncelikle kendi olmak üzere, çevreyi tanıma ve bilgi ile tecrübe edinmeyi sağlamaktadır. Problem olduğu düşünülen olgu ve olayla ilgili çözüm yolları sunup, deneyip, doğru olduğuna inandığı yöntemi uygulamak gerekir. Bunu başarmak için ise sistematik bir yol izlenmelidir ve bu yolda gerekli alanlardan faydalanılmalıdır.Bu sistematik yolu problem çözme basamaklarıyla ilişkilendirebiliriz.
1. Problemin belirlenmesi.
2. Problemin anlaşılması.
3. Problem için hipotezlerin oluşturulması.
4. Problemle ilgili bilgi toplanması.
5. Hipotezlerin test edilmesi.
6. Hipotezler arasından deney ve karşılaştırmalar yoluyla probleme en uygun olanın seçilmesi ve uygulanması.
7. Hipotezlerin test edilmesinden sonuçlar çıkararak genel bir sonuca varılması.(kaynak)
Peki tüm bunları okul öncesi eğitimine nasıl indirgeyebiliriz?
Her birey kendini yaşamın sunduğu olumlu ya da olumsuz bütün koşullara adapte edebilmelidir. Bu beceriyi kazanmaksa erken yaşlarda çok daha kolay ve ideal olacaktır. Çocuk gündelik problemlerin farkına varmalı ve kendi gerekli basamakları kullanarak çözüm üretebilmelidir. Tabi ki bu becerinin öğrenilmesi ve gündelik hayata aktarılması kolay olmayacak fakat kazanım içim en verimli zamanın erken çocukluk olduğunun tekrar altını çizmek isterim. Problem cümlesi göz korkutmasın. Örneğin çocuğun sevdiği pelüş bir oyuncağının yırtılması çocuk için olası bir problemdir ya da arabasının tekerleğinin çıkması, kıyafetinin fermuarının bozulması, uzanmak istediği bir nesneye ulaşamaması gibi çeşitlendirilebilir. Evet problem bulmak kolay ama asıl olan çocuğun bu problemleri fark edip, benimseyip, kendi çözüm önerilerini kendi üretip bunları mühendislik, fen, matematik ve teknolojiyle ilişkilendirerek kendi çözüm yolunu bulması ve bunu uygulamasıdır. Bu aşamada bize düşen görevse çocukların özerkliğini destekleyip, cesaretlendirerek onlara düşünmelerini sağlayacak sorular yöneltmektir.
MUTLU GELECEKLER UMUDUYLA...
BEYZA NUR AYGÜL
04150019028
Geçen haftaki bloğunu da okudum.İkisinde de tam bir bütünlük içinde stem yaklaşımını bize açıklayıcı bir şekilde tanıtmışsın. Teşekkürler :)
YanıtlaSilRümeysa Nur GÜVEN
İlgin ve görüşün için teşekkür ederim :)
Sil