Mıknatıslandık

   

TORNAVİDADAN MIKNATIS YAPMAK

OKUL ADI:..........

ÖĞRETMEN ADI:..........

TARİH:..........

YAŞ: 60 AY

KAZANIM VE GÖSTERGELER

BİLİŞSEL GELİŞİM
Kazanım 2:Nesne/durum/olayla ilgili tahminde bulunur.
Göstergeleri:
İpuçlarını birleştirerek tahminini söyler.
Gerçek durumu inceler.
Tahmini ile gerçek durumu karşılaştırır.
Kazanım 5: Nesne ya da varlıkları gözlemler.
Göstergeleri:
Nesne/varlığın yapıldığı malzemeyi söyler.
Kazanım 15: Parça-bütün ilişkisini kavrar.
Göstergeleri:
Bir bütünün parçalarını söyler.

DİL GELİŞİMİ
Kazanım 10: Görsel materyalleri okur.
Göstergeleri:
Görsel materyalleri inceler.
Görsel materyalleri açıklar.
Görsel materyallerle ilgili sorular sorar.
Görsel materyallerle ilgili sorulara cevap verir.

MATERYALLER

Pil
tornavida
yapıştırıcı bant
kablo
demir çiviler

ÖĞRENME SÜRECİ

Öğretmen:Çocuklar vidalar yere döküldü nasıl toplayacağımı bilmiyorum, diyerek öğrencilerin dikkatini çeker.
Çocukların fikirlerini arkadaşları ile paylaşmasına fırsat verilir.
Öğretmen malzemeleri çocukların önüne dizer ve bu malzemeleri incelemelerine rehberlik eder.
Öğretmen çocuklara bu malzemelerle neler yapılabileceğini sorar.
Çocukların cevapları doğrultusunda tartışma ortamı oluşturulur.
Daha sonra deney yapımı için çocuklar masa başına toplanır.
Kablo tornavidaya sarılır ve iki ucu pile bant yardımıyla +ve- kutuplarına yapıştırılır.
Daha sonra yere dökülen vidalar yapılan bu mıknatısla çekilip çekilmediği denenir.
Çocuklara deney sonucunun nasıl olduğu, yaptığımız düzeneğin neden çivileri çektiği ve deneyin neye benzediği sorulur.
Çocukların düşüncelerini arkadaşlarıyla paylaşmalarına fırsat verilir.

  1. Matematikleştirme: Gerçek hayat problemlerinden matematik problemleri geliştirme sürecinden faydalanılmış.
  2. Bağlantı kurma: Bir STEM alanı bilgisiyle diğer STEM alanı bilgisi ya da öğrenme ortamı arasında ilişki kurma kullanılmıştır.
  3. Gözlem: Bilgi edinebilmek için ele alınan olgu ya da olayın gözetlenip incelenmesi gerçekleştirilmiştir.
  4. Hipotez oluşturma: Deney yoluyla test edilebilir bir öneriler sunulmuştur.
  5. Çıkarım yapma: Gözlemlenen olay ya da durumla ilgili örüntüleri tespit ederek sebep sonuç ya da kanıt temelli anlam çıkarma yoluna gidilmiştir.
  6. Öngörü Yapma: Gözlemler ve daha önceki bilgi ve tecrübeler ışığında rasyonel öngörüler oluşturulmuştur.

Mutlu Kalın...
Beyza Nur Aygül
04150019028
A/Normal

Yorumlar

Yorum Gönder

Bu blogdaki popüler yayınlar

ÇORBA İÇELİM Mİ?

Final Ödevi - Mıknatıslı Oltalar

Final Ödevi _ MADDE ISI ALIŞVERİŞİ