Sıra Değerlendirmekte
Bu hafta STEM yapısına uygun bir değerlendirme nasıl olur sorusuna örnekle görelim istiyorum. Bu arada unutmamak gerekir ki bizim amacımız saf bilginin edinilmesi değildir. Bilgiye giden yolun keşif çalışmasıdır. E hal böyle olunca, değerlendirmemizi de buna yönelik yapmamız gerekecektir. Yani sonuç odağından uzaklaşıp önceliğimizi süreçsel faaliyetlere çevirmeliyiz. Bunu fotoğraf yoluyla, çizim yoluyla ve dökümantasyon yoluyla yapılabilir. Öncelikle geçen hafta yaptığımız deneyi tekrar hatırlatarak değerlendirme kısmına geçeceğim.
TORNAVİDADAN MIKNATIS YAPMAK
OKUL ADI:..........
ÖĞRETMEN ADI:..........
TARİH:..........
YAŞ: 60 AY
KAZANIM VE GÖSTERGELER
BİLİŞSEL GELİŞİM
Kazanım 2:Nesne/durum/olayla ilgili tahminde bulunur.
Göstergeleri:
İpuçlarını birleştirerek tahminini söyler.
Gerçek durumu inceler.
Tahmini ile gerçek durumu karşılaştırır.
Kazanım 5: Nesne ya da varlıkları gözlemler.
Göstergeleri:
Nesne/varlığın yapıldığı malzemeyi söyler.
Kazanım 15: Parça-bütün ilişkisini kavrar.
Göstergeleri:
Bir bütünün parçalarını söyler.
DİL GELİŞİMİ
Kazanım 10: Görsel materyalleri okur.
Göstergeleri:
Görsel materyalleri inceler.
Görsel materyalleri açıklar.
Görsel materyallerle ilgili sorular sorar.
Görsel materyallerle ilgili sorulara cevap verir.
MATERYALLER
- Pil
- tornavida
- yapıştırıcı bant
- kablo
- demir çiviler
ÖĞRENME SÜRECİ
- Öğretmen:Çocuklar vidalar yere döküldü nasıl toplayacağımı bilmiyorum, diyerek öğrencilerin dikkatini çeker.
- Çocukların fikirlerini arkadaşları ile paylaşmasına fırsat verilir.
- Öğretmen malzemeleri çocukların önüne dizer ve bu malzemeleri incelemelerine rehberlik eder.
- Öğretmen çocuklara bu malzemelerle neler yapılabileceğini sorar.
- Çocukların cevapları doğrultusunda tartışma ortamı oluşturulur.
- Daha sonra deney yapımı için çocuklar masa başına toplanır.
- Kablo tornavidaya sarılır ve iki ucu pile bant yardımıyla +ve- kutuplarına yapıştırılır.
- Daha sonra yere dökülen vidalar yapılan bu mıknatısla çekilip çekilmediği denenir.
- Çocuklara deney sonucunun nasıl olduğu, yaptığımız düzeneğin neden çivileri çektiği ve deneyin neye benzediği sorulur.
- Çocukların düşüncelerini arkadaşlarıyla paylaşmalarına fırsat verilir.
DEĞERLENDİRME
Kontrol Listesi
ÇOCUĞUN ADI-SOYADI: CİNSİYETİ :
DOĞUM TARİHİ :
OKULA BAŞLAMA TARİHİ :
ÖĞRETMENİN ADI-SOYADI :
Yapabiliyor
|
Yardımla yapabiliyor
|
Henüz yapamıyor
|
||
Dikkatini etkinliğe verir. | ||||
Çözüm odaklı fikir üretir.
|
||||
Fikirlerini arkadaşlarıyla paylaşır.
| ||||
Arkadaşlarının fikirlerini dinler ve yorum yapar.
|
||||
Malzemelerle etkinlik arasındaki bağlantıyı tahmin eder.
|
||||
Kabloyu tornavidaya sarar.
|
||||
Ürününün çalışır durumunu dener.
|
||||
Etkinlik sonrasında çıkarımlar yapar.
|
||||
Çıkarımlarını arkadaşlarıyla paylaşır.
|
||||
Faklı kullanım alanları üretir.
|
Belirttiğim örnek süreç değerlendirmek için oldukça uygundur. Derecelendirme ölçeği, rubrik, anekdot kayıtları gibi yöntemlerde amacımıza hizmet edecektir.
Sağlıcakla Kalın..
Beyza Nur Aygül
04150019028
a/normal
Okul öncesinde değerlendirme yapmak önemli ve bence zor bir süreç.Bu yüzden bahsettiğin gibi kontrol listesi,rubrik,derecelendirme ölçekleri vb. çocukları değerlendirmede kullanabileceğimiz yararlı yöntemler.
YanıtlaSilTornavidadan mıknatıs yapmak ise çok yaratıcı:)
Hacer Geyikli